Indskrivning til kommende 0.klasse

Kære forældre til kommende 0. klasse-børn

Vi glæder os til at byde jer og jeres barn velkommen i skole.

I forbindelse med skoleindskrivningen, der sker fra uge 44 til og med uge 3,  inviterer vi jer hermed til informationsmøder på skolen d. 15. nov. kl. 17.00-19.00.

Skoleindskrivning: sådan gør du

Indskrivning af børn, der skal starte i 0. klasse i august 2024, finder sted fra uge 44 i år til og med uge 3, 2024. Du skal indskrive via kommunens hjemmeside på www.htk.dk/skolestart - du logger på med dit NemID.

Ifølge Folkeskoleloven skal alle børn starte deres skolegang i 0. klasse, da 0. klasse er en del af det pligtige undervisningsforløb. Har du et barn, som skal starte i 0. klasse til sommer, skal du derfor indskrive barnet i skolen. Du kan samtidig indskrive dit barn i skolefritidsordningen, der starter den 1. april 2024.

Hvornår skal barnet i skole?

Er dit barn født i kalenderåret 2018, skal barnet starte i 0. klasse i august 2024.

Er dit barn født i perioden 1. januar 2019 til 30. september 2019, kan barnet optages i en 0. klasse, men det kræver naturligvis, at barnet kan følge undervisningen i 0. klasse og senere i 1. klasse.

Er dit barn født i 2017 og ikke allerede indskrevet, får du nærmere besked fra distriktsskolen med diverse oplysninger om skolen.

Skolevalg

Der er frit skolevalg for dit barn, hvilket vil sige, at I som forældre har mulighed for at ønske en anden skole end distriktsskolen. Det betyder dog ikke, at jeres barn er sikker på at få en plads på en skole uden for distriktet: Hvis der er ledig plads på den ønskede skole, optages elever udenfor distriktet efter Byrådets kriterier – se mere på www.htk.dk/skolestart.

Fløng Skole

Infomationsaften (2).pdf

Shape Created with Sketch.

Skoleindskrivning 2024 - plakat.pdf

Shape Created with Sketch.